41 Guitar Chords in Tablature

Advertisement
Choose your melody note with great harmony and substitutions

Do you know how to play an F# chord without a capo? Can you play Cm7 in ten harmonious inversions? Yes, I said ten. Add Cmj13 in six inversions. All comfortable. All playable. All different. And substitutions.

A great full chordal inversion is relatively rare on guitar. You have just four fingers and six strings to work with. Most guitar chord inversions leave out one or two harmonic tones. But which tones?

Set your song to tablature. Translate through the fretboard, tablature and standard notation.

Comment viewing options

Select your preferred way to display the comments and click "Save settings" to activate your changes.

Re: fallin' janoo gibbs

: : send me the guitar tabs pls.... tnx

Intro:
A Dadd5
|--------0----0-|----5---5----|
|--------2----2-|----3---3----|
|------2---2----|--x---x------|repeat;(2x)
|------2---2----|--0---0------|
|------0---0----|-------------|
|------x---x----|-------------|

Chords

Verses:
A Dadd5 Bm E A9 Cm F#m
|----x--|--5--|--x--|--x--|--x--|--4--|--2--|
|----5--|--3--|--3--|--0--|--0--|--5--|--2--|
|----6--|--2--|--4--|--1--|--2--|--6--|--2--|
|----7--|--0--|--0--|--2--|--2--|--x--|--4--|
|----0--|-----|--2--|--x--|--0--|--4--|--4--|
|-------|-----|--x--|--0--|--x--|--x--|--2--|

Verses-I

A
A little conversation
Dadd5
turning into little sweet sensations
Bm E A9
and their only getting sweeter everytime
A
a friendly get together
Dadd5
turning into visions of forever
Bm E A9
if i just believe this foolish heart of mine

refrain:
Cm A E A
i can't pretend that im just a friend
Bm E
coz'im thinking maybe we were meant to be

chorus 1

A9 E F#m Dadd5
i think i'm fallin' fallin' in love with you
A9 E F#m Dadd5
and i dont i dont know what to do
Bm
i'm afraid you'll turn away

Dadd5
but ill say it anyway
A9 Dadd5
i think im fallin' for you

Verses-II

A
whenever were together
Dadd5
im wishing that goodbye's would turn to never
Bm E A9
cause with you is where i always wanna be
A
whenever im beside you
Dadd5
all i really want to do is hold you
Bm E A9
no one else but you has meant this much to me

Refrain:
Cm A E A9
i can't pretend that im just a friend
Bm E
and im thinking maybe we were meant to be

chorus 2

A9 E F#m
i think i'm fallin fallin in love with you
A9 E Dadd9
and i dont i dont know what to do
Bm
i'm afraid you'll turn away
Daad5
but ill say it anyway

A9 E F#m Dadd5
i think i'm fallin' fallin' in love with you
A9 E F#m Dadd5
and i dont i dont know what to do
Bm
i'm afraid you'll turn away
Daad5
but ill say it anyway
A9 Dadd5
i think im fallin'for you

FADE
A9 Dadd9
im fallin for you..

yan ha!! bait kc me eh! taga san ka po?? me friendster ka?? add me na lng justkools13@yahoo.com!! hehe BB!

Re: heart of mine' janoo gibbs

: : : send me the guitar tabs pls.... tnx

: Intro:
: A Dadd5
: |--------0----0-|----5---5----|
: |--------2----2-|----3---3----|
: |------2---2----|--x---x------|repeat;(2x)
: |------2---2----|--0---0------|
: |------0---0----|-------------|
: |------x---x----|-------------|

: Chords

: Verses:
: A Dadd5 Bm E A9 Cm F#m
: |----x--|--5--|--x--|--x--|--x--|--4--|--2--|
: |----5--|--3--|--3--|--0--|--0--|--5--|--2--|
: |----6--|--2--|--4--|--1--|--2--|--6--|--2--|
: |----7--|--0--|--0--|--2--|--2--|--x--|--4--|
: |----0--|-----|--2--|--x--|--0--|--4--|--4--|
: |-------|-----|--x--|--0--|--x--|--x--|--2--|

:
: Verses-I

: A
: A little conversation
: Dadd5
: turning into little sweet sensations
: Bm E A9
: and their only getting sweeter everytime
: A
: a friendly get together
: Dadd5
: turning into visions of forever
: Bm E A9
: if i just believe this foolish heart of mine

: refrain:
: Cm A E A
: i can't pretend that im just a friend
: Bm E
: coz'im thinking maybe we were meant to be

: chorus 1

: A9 E F#m Dadd5
: i think i'm fallin' fallin' in love with you
: A9 E F#m Dadd5
: and i dont i dont know what to do
: Bm
: i'm afraid you'll turn away

: Dadd5
: but ill say it anyway
: A9 Dadd5
: i think im fallin' for you

:
: Verses-II

: A
: whenever were together
: Dadd5
: im wishing that goodbye's would turn to never
: Bm E A9
: cause with you is where i always wanna be
: A
: whenever im beside you
: Dadd5
: all i really want to do is hold you
: Bm E A9
: no one else but you has meant this much to me

: Refrain:
: Cm A E A9
: i can't pretend that im just a friend
: Bm E
: and im thinking maybe we were meant to be

: chorus 2

: A9 E F#m
: i think i'm fallin fallin in love with you
: A9 E Dadd9
: and i dont i dont know what to do
: Bm
: i'm afraid you'll turn away
: Daad5
: but ill say it anyway

: A9 E F#m Dadd5
: i think i'm fallin' fallin' in love with you
: A9 E F#m Dadd5
: and i dont i dont know what to do
: Bm
: i'm afraid you'll turn away
: Daad5
: but ill say it anyway
: A9 Dadd5
: i think im fallin'for you

:
: FADE
: A9 Dadd9
: im fallin for you..

:
: yan ha!! bait kc me eh! taga san ka po?? me friendster ka?? add me na lng justkools13@yahoo.com!! hehe BB!

Re: fallin' janoo gibbs

: send me the guitar tabs pls.... tnx

eto pla email add ko..

buloy_danilo@yahoo.com <-- pati sa frendster tnxs

Re: fallin' janoo gibbs

: send me the guitar tabs pls.... tnx

nag sesearch ako kung meron tab ng song ng fallin ni janno gibbs.. and e2 na kita ko... well sesend ko nlang sau... kc naka DL na ako nung song na un.. gagawan ko sya ng tab.. im danilo nga pla.. email mo nlang ako para malaman ko kung ano e add mo... para masend ko sau.. tnxs ^_^

I need the piano piece of every heart by boa

Re: I need the piano piece of every heart by boa

I need it now plz for our project to be submitted tomorrow.

lyr!cs pLease!!!

can anyone send me a lyrics of the song KAILAN by MYMP?...PLEASE!!!!!!!!...enk u po!!!

Re: lyr!cs pLease!!!

: can anyone send me a lyrics of the song fallen by jano gibbs?...PLEASE!!!!!!!!...enk u po!!!

Re: lyr!cs pLease!!!

i need a lyrics about poalo santos, about bakit hindi na lang tayo

wanted: guitar chords of "home" by michael buble

cud anyone pls send me the guitar chords of "home" by michael buble???

ty

WANTED: GUITAR "TABS" for home

chords are good.. but since this song consists of fingerpicking/plucking.. it'd be great if someone could please give me the tabs for it.. pleaseeeee! thank u much in advance! :)

Re: wanted: guitar chords of

: cud anyone pls send me the guitar chords for available songs by michael buble???

: ty

Re: The guitar chords of

Here Are The Guitar Chords For Home By Micheal Buble

~Home~
Michael Buble
G D/F# Em D Cadd
E 3 2 0 0 0
A 2 0 2 0 3
D 0 0 2 0 2
G 0 2 0 2 0
B 0 3 0 3 3
E 3 2 0 2 3

INTRO: G D/F# Em D Cadd9 D G D

G
Another summer day
D/F#
Is come and gone away
Em D
In Paris and Rome
C Cadd9
But I wanna go home
D G D
Mmmm

G
Maybe surrounded by
D/F#
A million people I
Em D
Still feel all alone
C Cadd9
I just wanna go home
D G
Oh I miss you, you know

C
And I’ve been keeping all the letters
Em
That I wrote to you
Asus4 A
Each one a line or two
C D
“I’m fine baby, how are you?”
C
Well I would send them
Em
But I know that it’s just not enough
F
My words were cold and flat
D Dsus D
And you deserve more than that

G
Another aeroplane
D/F#
Another sunny place
Em D
I’m lucky I know
Cadd9
But I wanna go home
D G D
Mmmm, I’ve got to go home

G D/F# Em Em7
Let me go hoooooooome
C Em
I’m just too far from where you are
G D
I wanna come home

BREAK: G D/F# Em D Cadd9 D G

C
And I feel just like I’m living
Em
Someone else’s life
Asus4 A
It’s like I just stepped outside
C D
When everything was going right
C
And I know just why you could not
Em
Come along with me
F
But this was not your dream
D Dsus D
But you always believed in me

G
Another winter day has come
D/F#
And gone away
Em D
And even Paris and Rome
C Cadd9
And I wanna go home
D G D
Let me go home

G
And I’m surrounded by
D/F#
A million people I
F
Still feel alone
C Cadd9
Oh, let go home
D G D
Oh, I miss you, you know

G D/F# Em Em7
Let me go hoooooooome
C C
I’ve had my run Baby, I’m done
D G D
I gotta go home
G D/F# Em Em7
Let me go hoooooooome
C
It will alright
D
I’ll be home tonight
G
I’m coming back home

Hope This Helps KAT

Re: wanted: guitar chords of "home" by michael buble

: cud anyone pls send me the guitar chords of "home" by michael buble???

: ty

Re: wanted: guitar chords of

go to www.ultimate-guitar.com/inc/print.php3?id=188005
This link will give you the guitar chords to home by michael buble

Re: wanted: guitar chords of Michael Bublé

: cud anyone pls send me the guitar chords of "home" by michael buble???

: Vale

Re: wanted: guitar chords of Michael Bublé

Michael Buble

INTRO: G D/F# Em D Cadd9 D G D

G
Another summer day
D/F#
Is come and gone away
Em D
In Paris and Rome
C Cadd9
But I wanna go home
D G D
Mmmm

G
Maybe surrounded by
D/F#
A million people I
Em D
Still feel all alone
C Cadd9
I just wanna go home
D G
Oh I miss you, you know

C
And I've been keeping all the letters
Em
That I wrote to you
Asus4 A
Each one a line or two
C D
"I'm fine baby, how are you?"
C
Well I would send them
Em
But I know that it's just not enough
F
My words were cold and flat
D Dsus D
And you deserve more than that

G
Another aeroplane
D/F#
Another sunny place
Em D
I'm lucky I know
Cadd9
But I wanna go home
D G D
Mmmm, I've got to go home

G D/F# Em Em7
Let me go hoooooooome
C Em
I'm just too far from where you are
G D
I wanna come home

BREAK: G D/F# Em D Cadd9 D G

C
And I feel just like I'm living
Em
Someone else's life
Asus4 A
It's like I just stepped outside
C D
When everything was going right
C
And I know just why you could not
Em
Come along with me
F
But this was not your dream
D Dsus D
But you always believed in me

G
Another winter day has come
D/F#
And gone away
Em D
And even Paris and Rome
C Cadd9
And I wanna go home
D G D
Let me go home

G
And I'm surrounded by
D/F#
A million people I
F
Still feel alone
C Cadd9
Oh, let go home
D G D
Oh, I miss you, you know

G D/F# Em Em7
Let me go hoooooooome
C C
I've had my run Baby, I'm done
D G D
I gotta go home
G D/F# Em Em7
Let me go hoooooooome
C
It will alright
D
I'll be home tonight
G
I'm coming back home

Re: wanted: guitar chords of Michael Bublé

did you get the chords to Home? I would like them too if you have them please

pahinge chords ng kailan plzzzzzzzzzzzzzzzz(",")

Pahinge nman chords ng KAILAN by MYMP oh! Plz.plz.plz I badly needed it.Malapit n kc graduation, kakantahin ko sa farewell party namin plz..............Hope u cud help me guyz

Re: pahinge chords ng kailan plzzzzzzzzzzzzzzzz(

: Pahinge nman chords ng KAILAN by MYMP oh! Plz.plz.plz I badly needed it. favorite ko kc to.

Mga Pips Guitar Tab naman ng TELL ME WHERE IT HURTS! PLS...

Pips kng meron kyong Guitar Tab ng Tell me where it hurts by MYMP send nyo naman s email ko bmandario@wnetwork.ph or post nyo nlng d2 salamat kantahin kc namin s b-day ng gf ko tnx tlga...

e2 n hinihngi nyo tab at chords...pagpasensyahn nyo n lng yan!!!!

Song : Tell me where it hurts
Artist : MYMP
Album : Behind Acoustics

Transcribe by: Walter Michael De la Cruz - SLU Baguio City - 09224012464
(Walterfdelacruz@yahoo.com)

Tabbed : March 1, 2005

Legend:
s - slide

Intro:

e|---------------------------------------------------10-----------|
B|---8s10-10-10-10-10-8-8s10-10s12-12---8s10-10-10-8----8-8s10----|
G|-7----------------------------------7-------------------------7-|
D|----------------------------------------------------------------|
A|----------------------------------------------------------------|
E|----------------------------------------------------------------|

Ayan mga peepz. this is 100%correct.. nkgawa n dn ako adlib.. Try u
tpos ung G d2 broken chords.

Chords used:

G Em5 C9 EbM7
|-----X-----| |----3-----| |----X----| |---6----|
|-----3-----| |----3-----| |----3----| |---8----|
|-----2-----| |----0-----| |----0----| |---7----|
|-----X-----| |----2-----| |----X----| |---8----|
|-----X-----| |----2-----| |----3----| |---6----|
|-----3-----| |----0-----| |----X----| |--------|

CM5 D5
|-----3-----| |----5-----|
|-----3-----| |----5-----|
|-----4-----| |----5-----|
|-----5-----| |----7-----|
|-----3-----| |----5-----|
|-----------| |----------|

Verse 1

G
Why is that sad look in your eyes
Why are you crying?

C9
Tell me now, tell me now
Tell me, why you're feelin' this way

G
I hate to see you so down, oh baby!

C9 Em5
Is it your heart
Oh, that's breakin' all in pieces

C9 Em5
Makin' you cry

EbM7
Makin' you feel blue
Is there anything that I can do

CHORUS:
G
Why don't you tell me where it hurts now, baby
Em5
And I'll do my best to make it better
CM5 D5
Yes, I'll do my best to make the tears all go away
G
Just tell me where it hurts
Now, tell me

Em5
And I love you with a love so tender
CM5
Oh and if you let me stay
D5
I'll love all of the hurt away

Verse 2:

G
Where are all those tears coming from
Why are they falling?

C9
somebody, somebody, somebody leave your heart in the cold

G
You just need somebody to hold on, baby

C9 Em5
(Give me a chance)

To put back all the pieces

C9 Em5
Take hold of your heart

EbM7
Make it just like new
There's so many things that I can do

(Repeat chorus)

E|---------------------------------------------8s10--6-------|
B|----11s13-13-13-11---11s13--13—13s15-13-11-----------------|
G|-10---------------10-------------------------5s7---3-------|
D|-----------------------------------------------------------|
A|-----------------------------------------------------------|
E|-----------------------------------------------------------|

E|-8s10--6----8-8-8-8-8---6----------------------------------|
B|-----------------------------------------------------------|
G|-5s7---3----5-----------3----3s5-5-5-3---3s5--7-8--10------|
D|---------------------------3-----------3-------------------|
A|-----------------------------------------------------------|
E|-----------------------------------------------------------|

C9 Em5
Is it your heart
Oh, that's breakin' all in pieces

C9 Em5
Makin' you cry

EbM7
Makin' you feel blue
Is there anything that I can do

CHORUS: G-Em5-C9-D

Tell me, tell me, tell me, tell me baby
Tell me, tell me, tell me, tell me
And I'll do my best to make it better
Yes, I'll do my best to make the tears all go away
Just tell me where it hurts
Now, tell me
And I love you with a love so tender
Oh, and if you let me stay
I'll love all of the hurt away

Re: Mga Pips Guitar Tab naman ng TELL ME WHERE IT HURTS! PLS...

: Pips kng meron kyong Guitar Tab ng Tell me where it hurts by MYMP send nyo naman s email ko bmandario@wnetwork.ph or post nyo nlng d2 salamat kantahin kc namin s b-day ng gf ko tnx tlga...

Re: Mga Pips Guitar Tab naman ng TELL ME WHERE IT HURTS! PLS...

peeps check out www.ultimate-gutar.com.. there you can find the song tabs that you've been longing for...ciao!

TELL ME WHERE IT HURTS guitar chords?? plsss???

guys can u send me tell me where it hurts guitars chords?? plssssss?? pls reply me back ASAP.. thanks!!

tell me where it hurts......tabs naman dyan....

guysss, pls. send me naman ng tabs ng tell me where it hurts by m.y.m.p

Re: TELL ME WHERE IT HURTS guitar chords?? plsss???

: guys can u send me tell me where it hurts guitars chords?? plssssss?? pls reply me back ASAP.. thanks!!

Re: TELL ME WHERE IT HURTS guitar chords?? plsss???

: : guys can u send me tell me where it hurts guitars chords?? plssssss?? pls reply me back ASAP.. thanks!!

TELL ME WHERE IT HURTS guitar chords?? plsss???

: : : guys can u send me tell me where it hurts guitars chords?? plssssss?? pls reply me back ASAP.. thanks!!

Binabati ko cla renz,olan,atan,aiza,ate cel,tutoy hehe

: : : : guys can u send me tell me where it hurts guitars chords?? plssssss?? pls reply me back ASAP.. thanks!!

Re: TELL ME WHERE IT HURTS guitar chords?? plsss???

: guys can u send me tell me where it hurts guitars chords?? plssssss?? pls reply me back ASAP.. thanks!!
tnx!!! pls....

Re: Mga Pips Guitar Tab naman ng TELL ME WHERE IT HURTS! PLS...

: pls send me guitar tab of tell me when it hurts by MYMP....

kailan at especially for you ng mymp

shux!!!! penge chords!!!!

Re: kailan at especially for you ng mymp

: shux!!!! penge chords!!!!

Re: kailan at especially for you ng mymp

where?!

lyrics of especially 4 u by mymp

"Especially For You"

[* Jason singing]
[+ both Kylie and Jason singing]

[1a:]
Especially for you
I wanna let you know what I was going through
All the time we were apart
I thought of you
You were in my heart
My love never changed
I still feel the same

[1b:]
*Especially for you
*I wanna tell you I was feeling that way too
*And if dreams were wings, you know
*I would have flown to you
*To be where you are
No matter how far
+And now that I'm next to you

[1c:]
*No more dreaming about tomorrow
*Forget the loneliness and the sorrow
I've got to say
+It's all because of you

[CHORUS:]
+And now we're back together, together
+I wanna show you my heart is oh so true
+And all the love I have is
+Especially for you

[2:]
Especially for you
I wanna tell you, you mean all the world to me
*How I'm certain that our love was meant to be
*You changed my life
You showed me the way
+And now that I'm next to you

*I've waited long enough to find you
*I wanna put all the hurt behind you
Oh,
+And I wanna bring out all the love inside you,
+Oh

[CHORUS:]

You were in my heart
My love never changed

[1c:]

[CHORUS:]
[repeat & fade]

Re: kailan,especially for you at sa kanya ng mymp

shux!!!!!penge ng chords and lyrics

Re: kailan,especially for you, sa kanya at love moves in mysterious way ng M.Y.M.P

: shux!!!!!penge ng chords and lyrics

Re: kailan,especially for you at sa kanya ng mymp

: shux!!!!!penge ng chords and lyrics!ang ganda ganda kc non eh!

Re: kailan,especially for you at sa kanya ng mymp

: shux!!!!!penge ng chords and lyrics! plsss... tnx in advance!! mabuhay!!

Re: kailan at especially for you ng mymp

: shux!!!! penge lyrics!!!!

Re: especially for you ng mymp

penge po ng lyrics ng especially for you ng mymp pls!...

Re: kailan at especially for you ng mymp

can you plz e mail me a copy of especially for you wait ko po...thankz....mhe_kian22@yahoo.com

Re: kailan mymp

: shux!!!! penge chords!!!!

phuleeeezzz!!!

Re: kailan at especially for you ng mymp

: shux!!!! penge chords!!!!

Re: kailan at especially for you ng mymp

: : shux!!!! penge chords!!!!

...hey can you give the chords of the songs kailan and especially for you by MYMP? thanks

especially for you ng mymp

: : : shux!!!! penge chords!!!!

: ...hey can you give the chords of the song especially for you by MYMP? thanks

Re: especially for you ng mymp

: : : : shux!!!! penge chords!!!!

: : ...hey can you give the chords of the song especially for you by MYMP?plz would you???thankz

Re: especially for you ng mymp

I madly want the chords of that song! nice piece!!!

Re: especially for you ng mymp

: I truly crazily madly love this song!!!! yeah!

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions. Do not include any spaces in your answer.
Image CAPTCHA
Copy the characters (respecting upper/lower case) from the image.

Contact | Advertise | Contents | Privacy Policy

This site is published by Hitsquad Pty Ltd. Copyright © 1999 - 2014 , All Rights Reserved.